Opel Manta GSe ElektroMOD
Manta er tilbake
Klassikeren Opel Manta fra 70-tallet gjør comeback som såkalt restomod, og den er selvfølgelig elektrisk. Den nye elbilen Manta GSe er sterkt inspirert av originalen, men likevel helt forskjellig.
GSe ElektroMOD design
Helt unik
Opel Manta GSe ElektroMOD har alt det beste fra originalen og er i tillegg oppdatert med Opels nye designspråk og moderne teknologi.
Gjenbruk på sitt beste
God design går aldri av moten. Den opprinnelige Mantaen ga inspirasjon til Vizor-fronten som preger Opels nye designspråk, og som nå er tilbake på GSe ElektroMOD.
Moderne interiør
Konseptbilen ElektroMOD har en heldigital førerplass som vender mot føreren, og moderne sportsseter med gul dekorstripe på midten.
GSe ElektroMOD ytelse
Sportslig kjøring uten utslipp
Den elektriske drivlinjen i Manta har 147 hk, bakhjulsdrift og en 4-trinns girkasse som kan brukes i automatisk modus.
Rask akselerasjon
Den ikoniske Manta GT/E fra 1974 hadde en sportslig 4-sylindret motor med 105 hk, men den kommer til kort mot Opels nye elektriske drivlinje, som byr på umiddelbar akselerasjon og dreiemoment på 255 Nm fra start. Manta GSe kan dessuten gjenvinne bremseenergi, for enda mer bærekraftig kjøring.
Opels elbilsatsing
GSe ElektroMOD med batteri på 31 kWh og rekkevidde på 200 km er et godt eksempel på hva som er mulig med Opels elbilteknologi. Ved slutten av 2021 kan du velge blant ni elbiler fra Opel, og innen 2024 vil det finnes en elektrisk utgave av hver modell.
GSe ElektroMOD digitalisering
Kodenavn: Manta
Den legendariske Manta-logoen vises digitalt på GSe ElektroMOD. I tillegg suppleres navn, motorbetegnelser og logoer av QR-koder.
Pixel Vizor
GSe ElektroMOD har Pixel Vizor, en spesialversjon av Opels nye frontdesign. Det er en LED-skjerm som dekker hele bilens bredde, og som kan vise tekst.
Manta har noe på hjertet
Pixel Vizor på GSe ElektroMOD forteller om den nye teknologien med tekster som «My German heart has been ELECTRified» og «I'm on a zero e-mission. I am an ElektroMOD».