Skip To Content

Opel Combo-e: utslippsfri varebil uten kompromisser

Når Opel lanserer sin nye Combo-e gjør den utslippsfri transport av varer og tjenester tilgjengelig for alle som trenger en kompakt og fleksibel varebil

Combo-e er den andre elektriske varebilen Opel lanserer på kort tid. Den følger i fotsporene til den større Vivaro-e, som nylig ble kåret tilårets varebil 2021. På samme måte som storebror, har Combo-e tatt overgangen til elektrisk drivlinje uten kompromisser, noe som gir samme fleksibilitet, plass og komfort som den fossile versjonen. 

 

- Med en nyttelast på inntil 800 kilo og klasseledende tilhengervekt, er den et perfekt verktøy for de som ønsker utslippsfri mobilitet, både i og utenfor byen, sier Roy Erik Johnsen, merkesjef PSA varebil hos Bertel O. Steen.

 

To lengder 

Med en rekkevidde på 275 kilometer (foreløpige tall) etter WLTP-standarden, er nye Combo-e bygget på e-CMP plattformen fra PSA. Med batteriene plassert under gulvet er lasteplassen og fleksibiliteten den samme som vi kjenner fra fossilvarianten som ble kåret til årets varebil i Europa i 2019. 

 

Combo-e har plass til to eller tre personer og kommer i to lengder. Den korteste av de to er 4,40 meter lang, mens L2, har en lengde på 4,75 meter. Med en makshøyde på 1,84 meter, passer den perfekt inn, også i trange parkeringshus. 

 

Et eksempel på den unike fleksibiliteten, er muligheten for å legge ned passasjersetet, noe som gir deg mulighet for å frakte objekter på henholdsvis 3,09 meter i L1-versjonen, og hele 3,44 meter i den lengste utgaven av Combo-e. 

 

Også i den elektriske utgaven av Combo-e kan du frakte to europaller etter hverandre. Med en nyttelast på inntil 800 kilo og tilhengervekt på 750 kilo, fyller Combo-e behovet mange profesjonelle varebilbrukere har for å tilpasse seg utslippsfri mobilitet. 

Best i klassen

Combo-e har en motor på 100 kW (136 hestekrefter) og et dreiemoment på 260 Newtonmeter. Topphastigheten er elektronisk begrenset til 130 kilometer i timen. Batterienes plassering lavt i bilen bidrar til god stabilitet og forutsigbare kjøreegenskaper.

 

 - Litium ion-batteriet på 50 kWh kan hurtiglades med inntil 100 kW, det gjør at 80 prosent av batteriet kan lades på 30 minutter – det er raskest i klassen, sier Johnsen. 

 

Sikkerhet og komfort hentet fra personbilene 

Nye Combo-e har tatt med seg komfort- og sikkerhetsutstyr som vi kjenner fra Opels personbiler, som head-up-display, aktiv filholder, skiltgjenkjenning, kollisjonsvarsling og automatisk nødbrems. Støtte for Apple CarPlay og Android Auto bidrar også til å gjøre arbeidsdagen enklere. 

 

Parkeringssensorer foran og bak sørger for å varsle føreren om hindringer, også i blindsonen. Avhengig av utstyrsnivå får du også ryggekamera med 180-graders synsvinkel. 

 

Som de fleste andre Opel-modeller kommer også Combo-e med varme i rattet, en viktig komfortdetalj for brukerne i vinter-Norge. 

 

Salget av Combo-e starter til våren, og de første kundene får bilen sin i løpet av høsten.