Opel elektrifiserer Blitzen
I dag viste Opel den nye tolkningen av sitt ikoniske emblem, 'Blitz', som vil bli brukt på produksjonsbiler allerede fra 2024.
Fortsatt er blitsen et av hovedelementene i «Opel Compass», som er den nye designfilosofien til bilprodusenten med base i Rüsselsheim. Samtidig vil den fortsatt stå tydelig frem som en del av Opels «Vizor-front» som nå preger alle merkets modeller.
Lynet, eller «Blitz» på tysk, er nært knyttet til elektrisitet og er det ideelle emblemet for å symbolisere Opels overgang til å bli et helelektirisk merke.
- Vår «Blitz» er mer relevant enn noen gang tidligere. Den symboliserer ikke bare vår forpliktelse til demokratisering av innovasjon og mobilitet, men formidler også vårt løfte om å bli et fullstendig elektrisk merke i Europa innen 2028. Allerede i år vil vi ha 15 elektrifiserte modeller i porteføljen vår, og vi kan stolt si at Opel er elektrisk, sa Opel-sjef Florian Huettl.
- «Blitz» er ikonet for vår dristige og rene filosofi. Den skarpe, selvsikre nye logoen krysser den rene støttende ringen og gir vårt ikoniske emblem et progressivt og moderne utseende. Det er stolt plassert i sentrum av vårt kompass, som er vårt viktigste grafiske designprinsipp. Kompasset er ryggraden i våre designelementer både foran, bak og for interiøret, sa Mark Adams, som er designsjef i Opel.
Den tyske bilprodusenten vil gradvis rulle ut det nye «Blitz»-emblemet på hele produktporteføljen i årene som kommer, og den første produksjonsbilen med det nye utseendet vil lanseres i 2024.
Florian Huettl kunne imidlertid avsløre at det nye emblemet vil få en fremtredende plass allerede i år.
- IAA Mobility er en av verdens største bilmesser og derfor det perfekte stedet for stolt å kunne presentere vår nye «Blitz» for et stort internasjonalt publikum. Dessuten har vi også en overraskelse planlagt. Besøkende på vår tilstedeværelse i München vil bli begeistret, sa han, avslutter han.