Batteriet til Corsa-e sitter under for- og baksetene. Dette sikrer ikke bare en maksimal bagasjerom, den støtter også et lavt tyngdepunkt for god kjøredynamikk.
Sporty ytelse
Når det gjelder kjøremoro, spiller den Corsa-e i første rekke: 0-100 km/t på 8,1 sekunder uten giring og med øyeblikkelig dreiemoment. En helt ny form for kjøreglede.
Minumum lyd, maksimum kraft
Støy er også forurensning. Det gir desto større grunn til å glede seg over den nye og støyfrie Corsa-e. Den stillegående elmotoren bidrar aktivt til å redusere støyforurensningen samtidig som den gir deg en mer avslappende kjøreopplevelse.
Kjøremodus
Ytelse, økonomi eller litt av begge deler, Corsa-e har en kjøremodus som matcher enhver kjørestil:
Sportsmodus gir mer kjøreglede og engasjement ved å tilby høyere dreiemoment, en mer sporty gassrespons og dynamisk styringskalibrering.
Øko-modus hjelper deg med å maksimere rekkevidden ved å begrense enkelte aspekter av kjøretøyytelsen (dreiemoment, akselerasjon) mens du optimerer strømforbrukende systemer ombord (oppvarming, klimaanlegg).
Normal-modus gir en fin balanse mellom ytelse og effektivitet.
Regenerativ bremsing
Corsa-e har et bremsesystem som gjenfanger kinetisk energi mens den bremser og konverterer kraften til enda større rekkevidde. I den høyeste innstillingen (B-modus) kan det meste av din daglige pendling kjøres uten bruk av tradisjonelle bremser, noe som reduserer slitasje og tilhørende vedlikeholdskostnader.
Overvåking av kjøretøydata
Corsa-e holder deg informert og du har kontrollen. Overvåking av kjøretøydata gir føreren en lettfattelig, intuitiv oversikt over kjøreforhold og energiforbruk for å sikre maksimal effektivitet og rekkevidde.