Astra Sports Tourer

Bensin

1.4 Turbo ECOTEC® 150 hk Direct Injection - M6

WLTP kjøresyklus basert** NEDC* NEDC* NEDC* NEDC*
Drivstofforbruk spekter** Offisielt drivstofforbruk i l/100 km * bykjøring Offisielt drivstofforbruk i l/100 km * landeveiskjøring Offisielt drivstofforbruk i l/100 km * kombinert kjøring CO2-utslipp, kombinert (avhengig av dekk)
8.5-5.0 6.3-6.2 4.3-4.2 5.1-4.9 117-114

1.4 Turbo ECOTEC® 150 hk Direct Injection - A6

WLTP kjøresyklus basert** NEDC* NEDC* NEDC* NEDC*
Drivstofforbruk spekter** Offisielt drivstofforbruk i l/100 km * bykjøring Offisielt drivstofforbruk i l/100 km * landeveiskjøring Offisielt drivstofforbruk i l/100 km * kombinert kjøring CO2-utslipp, kombinert (avhengig av dekk)
10.0-5.8 7.3-7.1 4.5-4.4 5.6-5.4 128-125

1.6 Turbo ECOTEC® Direct Injection 200 hk – M6

WLTP kjøresyklus basert** NEDC* NEDC* NEDC* NEDC*
Drivstofforbruk spekter** Offisielt drivstofforbruk i l/100 km * bykjøring Offisielt drivstofforbruk i l/100 km * landeveiskjøring Offisielt drivstofforbruk i l/100 km * kombinert kjøring CO2-utslipp, kombinert (avhengig av dekk)
10.1-6.0 8.0-7.9 5.1-4.9 6.2-6.0 142-139

Diesel

1.6 CDTI ECOTEC® 110 hk ecoFLEX - M6

WLTP kjøresyklus basert** NEDC* NEDC* NEDC* NEDC*
Drivstofforbruk spekter** Offisielt drivstofforbruk i l/100 km * bykjøring Offisielt drivstofforbruk i l/100 km * landeveiskjøring Offisielt drivstofforbruk i l/100 km * kombinert kjøring CO2-utslipp, kombinert (avhengig av dekk)
5.8-4.2 3.9-3.8 3.2-3.1 3.5-3.4 92-89

1.6 CDTI ECOTEC® 136 hk - A6

WLTP kjøresyklus basert** NEDC* NEDC* NEDC* NEDC*
Drivstofforbruk spekter** Offisielt drivstofforbruk i l/100 km * bykjøring Offisielt drivstofforbruk i l/100 km * landeveiskjøring Offisielt drivstofforbruk i l/100 km * kombinert kjøring CO2-utslipp, kombinert (avhengig av dekk)
7.9-4.6 5.8-5.7 3.9-3.8 4.6-4.5 122-119
*I henhold til forskrift (EF) nr 715/2007 og 692/2008 (etter gjeldene versjon).  Tallene refererer ikke til et bestemt kjøretøy og er ikke en del av et konkret tilbud, men vises  kun for å sammenligne ulike typer kjøretøy.

** Den laveste verdien representerer den laveste målingen tatt fra de fire fasene av WLTP syklusen.  Den laveste verdien viser  drivstofforbruket til en bil utstyrt med det mest økonomiske motor- og girkassekombinasjonen. Den høyeste verdien representerer den høyeste målingen av de fire WLTP fasene, og viser drivstofforbruket til den mest drivstoffkrevende og mest utstyrte bilen.

Det daglige forbruket på en bil avhenger veldig mye av den enkelte bruksprofil og hvor den kjøres: bytrafikk, landeveier eller motorveier . Disse forskjellene kommer tydeligere frem under den nye WLTP kjøresyklusen. I stedet for å kun beregne verdiene "bykjøring, landeveiskjøring og kombinert kjøring" (som følger av forskriften (EF) nr 715/2007 og 692/2008,) på grunnlag av en mer teoretisk kjøreprofil, beregner WLTP fire individuelle verdier. Disse fire verdiene har ulike forhåndsbestemte "reiseprofiler" (lav, middels, høy og ekstra høy) som er basert på statistiske undersøkelser og analyse av brukerprofiler og gjennomsnitt. I tillegg er WLTP kjøresyklus mye mer dynamisk enn NEDC og reflekterer høyere akselerasjon, høyere gjennomsnittshastighet og høyere topphastighet .

De oppgitte verdiene kan forklares slik: Den laveste verdien representerer drivstofforbruket til et kjøretøy med det mest økonomiske utstyret til den motor-/girkassekombinasjonen. Den øvre verdien representerer den høyeste forbruksmålingen for tilsvarende kjøretøy, bare med det mest drivstoffkrevende utstyret.  De oppgitte verdiene gir en god oversikt og en nyttig indikasjon på det forventede daglige forbruket.

Vær oppmerksom på at verdiene basert på WLTP kjøresyklus bestemmes ved hjelp av en standardisert, forhåndsdefinert kjøresyklus på en testrigg .