Opel ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

Her hos Opel er vi glade for å høre fra kundene våre, og alle kommentarer og tilbakemeldinger er velkomne. Spørsmålene dine kan du kanskje få svar på ved å lese delen med ofte stilte spørsmål, så ta en titt.

Hvor finner jeg min nærmeste Opel-forhandler?

Klikk her for å finne din nærmeste Opel-forhandler.

Hvor får jeg tak i et ekstra eksemplar av instruksjonsboken til bilen min?

Den kan du bestille via en av våre Opel-forhandlere. Ta kontakt med deleavdelingen og så vil de bestille en for deg.

Hvor ofte bør jeg ha bilen min på service?

Serviceintervallene varierer fra modell til modell. Intervallene for din bil finner du i instruksjonsboken/serviceheftet. Disse fulgte med bilen på salgstidspunktet. Hvis du fortsatt er usikker, tar du kontakt med en Opel-forhandler som gjerne hjelper deg.

Radioen er låst. Hvordan får jeg deaktivert sikkerhetsmodusen?

Du må angi radioens sikkerhetskode, som beskrevet i infotainmenthåndboken. Koden finner du i vognkortet, som ble levert med bilen på salgstidspunktet. Hvis du ikke har koden, kan du lese spørsmål 5 for mer informasjon.

Hvordan får jeg tak i radiokoden?

Sikkerhetskoden til radioen skal hindre at den kan brukes i tilfelle av tyveri. Koden kan fås ved å ta kontakt med en Opel-forhandler. Du vil da få spørsmål om å legge frem registreringsdokumentene på bilen, slik at du kan bekrefte at du er eier av bilen. På den måten sikrer vi at sikkerhetskoden ikke blir misbrukt.

Hva er riktig dekktrykk?

Dekktrykket varierer fra modell til modell. Du finner informasjon om dekktrykket for din bil i instruksjonsboken. Den skal ligge i hanskerommet sammen med annen dokumentasjon som fulgte med bilen på salgstidspunktet.

Hvor kan jeg kjøpe reservedeler/tilbehør, og hvor mye koster det?

Ta kontakt med deleavdelingen hos en forhandler og så vil de hjelpe deg. I tillegg tilbyr vi en tjeneste på nettet der du kan kjøpe tilbehør direkte fra nettbutikken vår.

Hvordan får jeg vite om en tilbakekallelse pga. sikkerhet gjelder for min bil?

Vi sender et brev til registrert bileier og ber om at reparasjonen/utbedringen foretas hurtigst mulig. Hvis du fortsatt har spørsmål, kan Opel-forhandleren din bistå deg.

Hvordan får jeg kontakt med Opel i Norge?

Hos Opel har vi som mål å gi deg en utmerket kundeopplevelse. Hvis det motsatte er tilfelle, vil vi at du gir beskjed om dette, slik at vi kan forbedre rutinene. Hvis du ikke er fornøyd med måten vi har håndtert saken din på og ønsker å ta klagen videre:

 

1.Hvis problemet ditt ikke er løst på tilfredsstillende måte, må du avtale en tid for å ta opp saken med administrerende direktør hos den aktuelle forhandleren.

 

2.Hvis du mot formodning fortsatt ikke er fornøyd med svarene du får fra det autoriserte Opel-verkstedet, eller med det som blir foreslått som en løsning på problemet, kan du ta kontakt med kundesenteret der medarbeiderne vil stå på slik at du blir fornøyd. Ta kontakt med kundesenteret via ett av følgende:

 

 

Benytt Kontakt oss-skjema

Ring vårt kundesenter på + 47 63 89 52 80