Opel fortsetter suksessen.

13.jun.2016

Opel Norge

Opel/Vauxhall fortsetter den gode trenden i Europa. I mai var salget opp med 12 prosent, til over 102.600 biler. Opels totale økning i Europa de første fem månedene i år, er nå 38.500 biler (mer enn 8 prosent), noe som gjør at Opel har hatt en økning i volum som overgår 2015, allerede etter fem måneder.

 

I et marked som steg med rundt 6,8 prosent fra januar til mai, har Opel økt sin markedsandel i Europa til 5,9 prosent.

 

Totalt sett har Opel økt i 18 markeder de første fem månedene, og har også økt markedsandelen sin i 15 europeiske land.

 

Kåringen av Opel Astra som «Car of the Year 2016» har vært viktig. I Norge har Opel, godt hjulpet av nye introduksjonen av Sports Tourer bidratt til økt markedsandel. I mai kunne Opel notere sin høyeste markedsandel for personbiler siden tidlig i 2013 – på 3,1 prosent.

 

- Den sterke veksten er et resultat av vår moderne og attraktive modellutvalg. Nye Astra er en av nøklene til suksessen, og vi har allerede mottatt over 200.000 bestillinger fra hele Europa. Nye Mokka X har nå vært tilgjengelig for bestilling noen få dager, og vil bidra til å fortsette suksessen. Vi følger planen vi har lagt, sier Peter Christian Küspert, Vice President Sales & Aftersales.