Opel starter året på topp.

12.feb.2015

Opel Nyheter - Neuman

Året startet med fokus på en stadig smartere sammenkobling mellom bil og mobile enheter. Under årets første bilutstilling, Detroit Motor Show, mottok Opel «Connected Car Award» for de svært gode tilkoblingsmulighetene som norske kunder kjenner fra IntelliLink. Denne prisen deles ut av to ledende magasiner på hvert sitt område; Auto Bild og Computer Bild.

 

I tillegg ble Opel tildelt «The Pioneer Award» for OnStar, som viser at det å gjøre om bilen til en egen trådløs sone, ikke er forbeholdt langt dyrere biler. Når Opel OnStar de neste årene introduseres i Europa vil det bringe oss langt nærmere Opels visjon om å bruke ny teknologi til å gjøre kjøringen sikrere og mer komfortabel, ved å integrere mobile tjenester og avansert deling av informasjon.

 

LESERNES VALG: Noen uker senere, var det minstemann i Opel-familien, ADAM som ble hedret. Over 112.000 lesere av det ledende Tyske bilbladet auto motor und sport, kåret for andre år på rad, ADAM som vinner av klassen for de minste bilene.

 

Auto Bild delte sammen med det uavhengige prisanalyseselskapet Schwacke ut to priser til Opel. ADAM fikk prisen i småbilkategorien, og Opel Zafira Tourer i MPV-klassen – begge for høyeste restverdi etter 48 måneder. Zafira Tourer hadde 52,4 prosent av nybilverdien, og vant foran BMW 2 Active Tourer med 51,8 prosent.

 

PRISER TIL CORSA: Forbrukermagasinet Guter Rat og livsstilsmagasinet SUPERillu kåret nye Opel Corsa til «Most Sensible Car 2015» - en god bekreftelse på at nye Corsa faktisk gir deg et OH!

 

Et OH! har det også blitt i en rekke europeiske land. Nye Opel Corsa har vunnet en rekke nasjonale kåringer, blant annet i Storbritannia, Spania, Hellas, Serbia, Romania og Danmark.

 

19. februar kommer enda et høydepunkt for den nye småbilen – da mottar nemlig Opel Corsa «Best Buy Car of Europe» under en utdeling som AUTOBEST avholder i Zagreb. Juryen består av ledende biljournalister fra 15 land i Øst- og Sentral-Europa, et marked som består av over 300 millioner mennesker.

 

PRIS FOR REKLAME: Opel sørget også for å gjøre seg godt bemerket under den tyske kåringen av beste reklamekampanje i 2014.

 

Den store kampanjen «Umparken im Kopf», som handler om å utfordre dine fordommer, vant hovedprisen, og markerte seg også godt i flere underkategorier.

VIDEOCAST: CEO for Opel Group, Dr. Karl-Thomas Neumann distribuerer jevnlig sin Videocast der han snakker om siste nytt fra Opel. Du kan se den nyeste, der han tar oss gjennom prisdrysset til Opel, ved å klikke på linken under:

https://www.youtube.co/watch?v=QTDSU6GHcio