OPEL VISER MUSKLER I ÅRETS AUTOINDEX.

12.apr.2011

Opel klatrer voldsomt på årets AutoIndex som presenteres i MOTOR denne måneden. Hele syv plasser oppover har Opel flyttet seg siden i fjor. Totalt ligger Opel nå på 13 plass og er merket med nest størst fremgang! Det er på servicesiden at Opel utmerker seg, og det er spesielt verksted- og forhandlerdelen som sørger for Opels sterke plassering.


Administrerende direktør i Opel Norge, Peter Nikell, er svært fornøyd med den solide fremgangen.


– Dette mener jeg er et resultat av vårt kontinuerlige arbeid med å ha fokus på kunden i alle ledd. Vi har lenge vært klar over at vi har hatt et forbedringspotensial når det gjelder våre kunder og deres opplevelse av Opel.


Dette har vi virkelig tatt på alvor og holdt oppe som et av våre viktigste satsningsområder. Derfor er det gledelig å se at vårt langsiktige arbeid har gitt så positive resultater, sier Nikell.


Han understreker at Opel Norge det siste året har satt i gang flere tiltak for at kundene skal bli mer fornøyde og mener at resultatet av årets AutoIndex viser at Opel nå er på riktig vei.


– Vi har blant annet iverksatt et kundetilfredsstillesesprosjekt i samarbeid med forhandlerne som tydelig har høstet positive resultater. Sammen med prisgaranti på verkstedene og 5 års garantien som ble innført ved årsskiftet , har vi nå noe av det beste kundetilbudet på markedet.


De siste fem årene har Opels kvalitet økt enormt og det har kommet en rekke spennende og innovative modeller på markedet. Ikke minst knytter det seg store forventninger til Opel Ampera. Internasjonalt har Opel vunnet flere store priser de siste årene, blant annet er Insignia kåret til prestisjetunge «Årets bil» i 2009.

– Opels bilpark har hatt en super utvikling de siste årene, og det har markedet lagt merke til. Dette gjelder både kvalitet og design. Viktige modeller har selvsagt vært Insignia og Astra, men jeg har også stor tro på vår elbil Opel Ampera som kommer senere i år, sier Nikell.


Han understreker at Opel Norge vil fortsette utviklingen av sitt arbeid med å gi kundene et best mulig produkt og en best mulig opplevelse av Opel.


– Våre kunder skal oppleve kvalitet i alle ledd og de skal vite at vi til enhvertid etterstreber at vi skal gi dem det beste tilbudet, enten det gjelder pris, kvalitet eller service.


Dette er AutoIndex:

AutoIndex er Skandinavias suverent største undersøkelse av hvor fornøyd bileiere er med bilen sin. Undersøkelsen gjennomføres årlig som et samarbeid mellom bladet Motor og bladene Vi Bilägare i Sverige, dansk Motor og konsulentfirmaet Loyalty Group. Alene i Norge har flere enn 15 000 bileiere besvart spørsmålene ved hjelp av et internettbasert spørreskjema.

Svarene er delt inn i fire hovedkategorier: Selve bilen og kjøreopplevelsen (teller 40%), forhandleren og opplevelsen rundt kjøpet (20%), service på verkstedet (20%) og lojalitet til merket (20%)

De norske deltakerne er alle telefonisk rekruttert etter å være tilfeldig utvalgt fra kjøretøyregisteret, og er:


  • Bileiere som har kjøpt bilen som ny.
  • Bileiere som har kjøpt bilen som brukt.
  • Bileiere med biler førstegangsregistrert i perioden 2006–2009.
  • Bileiere med biler som er førstegangsregistrert i perioden 2003–2005.