Konseptbiler

GT Style

ELEGANCE

EXCITEMENT

VISION

FUTURE

STYLE

  • ELEGANCE

  • Opel, Experience Opel, Concept Cars, GT Concept, Excitement

    EXCITEMENT

  • Opel, Experience Opel, Concept Cars, GT Concept, Vision

    VISION

  • Opel, Experience Opel, Concept Cars, GT Concept, Future

    FUTURE

  • Opel, Experience Opel, Concept Cars, GT Concept, Future

    STYLE

Utvendig

DESIGNET FOR Å VEKKE FØLELSER.

Den tar Opels skulpturelle design til neste nivå, ved å være renset for alt som forstyrrer de rene formene. GT Concept har ingen dørhåndtak, ingen utvendige sidespeil eller vindusviskere.

RØDE LINJER.

Opel var den første bilprodusenten til å demonstrere sin innovative kraft med en konseptbil, som hadde blitt skapt i sitt særegne design. "I tillegg til å ha et fantastisk utseende, ble Opel sportsbil primært designet for å imponere med avanserte aerodynamikk ," forklarer Erhard Schnell, GT designer på den tiden. Selv frontlyktene ble innhyllet for å redusere luftmotstanden. LES MER VIS MINDRE

PIONERÅND.

Det lange panseret, fravær av bagasjelokk, de doble eksosrørene og navnet henviser til den opprinnelige Experimental GT 1965. Utover dette, er det ikke så mye ved GT Concept som minner om fortiden.

EN EKTE SPORTSBIL.

Motoren sitter foran føreren, men samtidig så langt bak og lavt nede som mulig, for å sørge for optimal vektbalanse.

INNVENDIG I OPEL GT CONCEPT.

En av de viktigste nyskapningene er de store dørene, der de integrerte sidevinduene har en sømløs overgang fra glass til lakkerte flater. Både fører og passasjer kan sette seg inn i en overraskende romslig kabin som åpenbarer seg ved å trykke på den trykkfølsomme flaten, som er integrert i den røde linjen som følger taket. LES MER VIS MINDRE
  • DESIGNET FOR Å VEKKE FØLELSER.

    Den tar Opels skulpturelle design til neste nivå, ved å være renset for alt som forstyrrer de rene formene. GT Concept har ingen dørhåndtak, ingen utvendige sidespeil eller vindusviskere.
  • Opel, Experience Opel, Concept Cars, GT Concept, Exterior

    RØDE LINJER.

    Opel var den første bilprodusenten til å demonstrere sin innovative kraft med en konseptbil, som hadde blitt skapt i sitt særegne design. "I tillegg til å ha et fantastisk utseende, ble Opel sportsbil primært designet for å imponere med avanserte aerodynamikk ," forklarer Erhard Schnell, GT designer på den tiden. Selv frontlyktene ble innhyllet for å redusere luftmotstanden.
  • Opel, Experience Opel, Concept Cars, GT Concept, Exterior

    PIONERÅND.

    Det lange panseret, fravær av bagasjelokk, de doble eksosrørene og navnet henviser til den opprinnelige Experimental GT 1965. Utover dette, er det ikke så mye ved GT Concept som minner om fortiden.
  • Opel, Experience Opel, Concept Cars, GT Concept, Exterior

    EN EKTE SPORTSBIL.

    Motoren sitter foran føreren, men samtidig så langt bak og lavt nede som mulig, for å sørge for optimal vektbalanse.
  • Opel, Experience Opel, Concept Cars, GT Concept, Exterior

    INNVENDIG I OPEL GT CONCEPT.

    En av de viktigste nyskapningene er de store dørene, der de integrerte sidevinduene har en sømløs overgang fra glass til lakkerte flater. Både fører og passasjer kan sette seg inn i en overraskende romslig kabin som åpenbarer seg ved å trykke på den trykkfølsomme flaten, som er integrert i den røde linjen som følger taket.

Interiør

REN ADRENALIN.

La OpelGT Concept aktivere alle dine sanser. Dette er mer enn et normalt interiør på en sportsbil. Dette er starten på fremtiden - som bringer mann og maskin sammen.

INGEN FORSTYRRELSER.

Opplev roen i kabinen til OpelGT Concept. Stilrent aluminumsdesign og røde detaljer gir et løfte om framtiden.

BLI ETT MED BILEN.

Tilslutt deg det stilrene og funksjonelle designet, og la GT Concept lære dine preferanser å kjenne, slik at du kan få mest mulig ut av kjøreturen.

"YOUR GUARDIAN ANGEL"

GT Concept er utstyrt med en rekke utvendige kameraer, disse fungerer som "your guardian angel". Enten du har høy fart eller når du kjører under vanskelige forhold, vil GT Concept følge med på hver bevegelse.

HVER DETALJ TELLER.

De iøynefallende røde hjulene på Opel GT Concept, reflekteres i de røde sete- beltesnellene. Design for følelser blir kunst i bevegelse.
  • REN ADRENALIN.

    La OpelGT Concept aktivere alle dine sanser. Dette er mer enn et normalt interiør på en sportsbil. Dette er starten på fremtiden - som bringer mann og maskin sammen.
  • Opel, Experience Opel, Concept Cars, GT Concept, Interior

    INGEN FORSTYRRELSER.

    Opplev roen i kabinen til OpelGT Concept. Stilrent aluminumsdesign og røde detaljer gir et løfte om framtiden.
  • Opel, Experience Opel, Concept Cars, GT Concept, Interior

    BLI ETT MED BILEN.

    Tilslutt deg det stilrene og funksjonelle designet, og la GT Concept lære dine preferanser å kjenne, slik at du kan få mest mulig ut av kjøreturen.
  • Opel, Experience Opel, Concept Cars, GT Concept, Interior

    "YOUR GUARDIAN ANGEL"

    GT Concept er utstyrt med en rekke utvendige kameraer, disse fungerer som "your guardian angel". Enten du har høy fart eller når du kjører under vanskelige forhold, vil GT Concept følge med på hver bevegelse.
  • Opel, Experience Opel, Concept Cars, GT Concept, Interior

    HVER DETALJ TELLER.

    De iøynefallende røde hjulene på Opel GT Concept, reflekteres i de røde sete- beltesnellene. Design for følelser blir kunst i bevegelse.

GT 1965.

EXPERIMENTAL GT.

Visjon GT Experimental, avduket under IAA i 1965, ble en ordentlig suksess. Kun 3 år senere ble konseptet virkelighet. Bilen ble den første europeiske konseptbilen som ble til en serieproduksjon. Den satt standarden for resten av industien, før andre europeiske produsenter fulgte Opel til å utvikle og presentere sine egne konseptbiler. LES MER VIS MINDRE

EXPERIMENTAL GT.

Teknologi Opel var den første bilprodusenten til å demonstrere sin innovative kraft med en konseptbil som hadde blitt bygget i sitt særegne design. "Foruten å ha et fantastisk design, ble Opel sportsbil primært designet for å imponere med avanserte aerodynamikk," forklarer Erhard Schnell, GT-designer på den tiden. Selv frontlyktene ble konstruert for å redusere luftmotstanden. LES MER VIS MINDRE

EXPERIMENTAL GT.

Utvendig Det utvendige designet kalles ofte "Coke Bottle Shape". Slank front med innfelte frontlykter frontlykter, skarpe linjer og runde baklys ble noen av GT Experimentals høydepunkter, og som gjorde bilen til et design-ikon på den tiden. LES MER VIS MINDRE

EXPERIMENTAL GT.

Interiør Cockpiten var funksjonell og uvanlig romslig med instrumenter plassert i et stilfullt dashbord med vippebrytere og sportsratt. LES MER VIS MINDRE
  • VISJON

    EXPERIMENTAL GT.

    Visjon

    GT Experimental, avduket under IAA i 1965, ble en ordentlig suksess. Kun 3 år senere ble konseptet virkelighet. Bilen ble den første europeiske konseptbilen som ble til en serieproduksjon. Den satt standarden for resten av industien, før andre europeiske produsenter fulgte Opel til å utvikle og presentere sine egne konseptbiler.
  • Opel, Experience Opel, Concept Cars, GT Concept, GT 1965

    TEKNOLOGI'

    EXPERIMENTAL GT.

    Teknologi

    Opel var den første bilprodusenten til å demonstrere sin innovative kraft med en konseptbil som hadde blitt bygget i sitt særegne design. "Foruten å ha et fantastisk design, ble Opel sportsbil primært designet for å imponere med avanserte aerodynamikk," forklarer Erhard Schnell, GT-designer på den tiden. Selv frontlyktene ble konstruert for å redusere luftmotstanden.
  • Opel, Experience Opel, Concept Cars, GT Concept, GT 1965

    UTVENDIG

    EXPERIMENTAL GT.

    Utvendig

    Det utvendige designet kalles ofte "Coke Bottle Shape". Slank front med innfelte frontlykter frontlykter, skarpe linjer og runde baklys ble noen av GT Experimentals høydepunkter, og som gjorde bilen til et design-ikon på den tiden.
  • Opel, Experience Opel, Concept Cars, GT Concept, GT 1965

    INTERIØR

    EXPERIMENTAL GT.

    Interiør

    Cockpiten var funksjonell og uvanlig romslig med instrumenter plassert i et stilfullt dashbord med vippebrytere og sportsratt.

GT 1975

OPEL GT2

Visjon Opel GT2 overrasket publikum på IAA i 1975 med sin futuristiske kileform og skyvedører. Den annonserte en ny tid for konseptbiler med større effektivitet - i drivstofforbruk og aerodynamikk. Samtidig begynte kundenes krav til sikkerhet og komfort å vokse. Opels overbevisende svar på disse trendene var GT2. LES MER VIS MINDRE

OPEL GT2

Teknologi Den aerodynamisk optimalisert designet av Opel GT2 garanterte lavt forbruk, best ytelse og komfort. Dens luftmotstandskoeffisient var 0,326, så mye som 16,6% bedre enn den flotte, aerodynamiske Experimental GT.

OPEL GT2

Utvendig Opel GT2 gjør en veldig futuristisk inntrykk med sin elegante kileform og innfelte frontlykter. Funksjonen som fanget mest interesse var de iøynefallende skyvedørene uten synlige skinner. Åpningsmekanismen ble plassert i bakspeilet.

OPEL GT2

Interiør Interiøret var også forut for sin tid: ventilerte seter og for første gang digitale instrumenter i stedet for konvensjonelle instrumenter, samt en innebygd datamaskin. GT2 Opel Design ga en forsmak på hvordan bilproduksjonen i fremtiden ville bli.
  • VISJON

    OPEL GT2

    Visjon

    Opel GT2 overrasket publikum på IAA i 1975 med sin futuristiske kileform og skyvedører. Den annonserte en ny tid for konseptbiler med større effektivitet - i drivstofforbruk og aerodynamikk. Samtidig begynte kundenes krav til sikkerhet og komfort å vokse. Opels overbevisende svar på disse trendene var GT2.
  • Opel, Experience Opel, Concept Cars, GT Concept, GT 1975

    TEKNOLOGI

    OPEL GT2

    Teknologi

    Den aerodynamisk optimalisert designet av Opel GT2 garanterte lavt forbruk, best ytelse og komfort. Dens luftmotstandskoeffisient var 0,326, så mye som 16,6% bedre enn den flotte, aerodynamiske Experimental GT.
  • Opel, Experience Opel, Concept Cars, GT Concept, GT 1975

    UTVENDIG

    OPEL GT2

    Utvendig

    Opel GT2 gjør en veldig futuristisk inntrykk med sin elegante kileform og innfelte frontlykter. Funksjonen som fanget mest interesse var de iøynefallende skyvedørene uten synlige skinner. Åpningsmekanismen ble plassert i bakspeilet.
  • Opel, Experience Opel, Concept Cars, GT Concept, GT 1975

    INTERIØR

    OPEL GT2

    Interiør

    Interiøret var også forut for sin tid: ventilerte seter og for første gang digitale instrumenter i stedet for konvensjonelle instrumenter, samt en innebygd datamaskin. GT2 Opel Design ga en forsmak på hvordan bilproduksjonen i fremtiden ville bli.