Opel - Design Milestones
Opels milepæler innen innovasjon

Milepæler innen innovasjon

Se et lite utvalg av banebrytende nyvinninger fra Opel.

Opels milepæler innen innovasjon
Opel milepæler – bærekraftig mobilitet og miljøriktige løsninger

Grønne milepæler

Opels tradisjon for miljøansvar går langt tilbake.

Opels milepæler innen bærekraft

DESIGNMILEPÆLER.

Helt fra starten har Opels design vært definert av følelsesladd appell og avansert ingeniørkunst. Oppdag den berømte arven som har ført til designspråket "kunstneriske former kombinert med tysk presisjon".

Opels designmilepæler – 2014 Astra OPC Extreme

2014 Astra OPC Extreme

Opel Astra OPC Extreme er en videreføring av Astra Cup-racerbilen, og er den raskeste og kraftigste Astra-modellen som er tillatt på offentlig vei noensinne. Finpusset aerodynamikk, effektiv takspoiler, felger og karosserikomponenter i karbonfiber samt sikkerhetsbur med spesielle Recaro-sportsseter setter standarden for en ekstrem kjøreopplevelse.

Opels designmilepæler – 2013 Monza konseptbil

2013 Monza konseptbil

Monza konseptbil viser hva Opel-kunder kan forvente seg i fremtiden: Slående design og en radikal ny verden av instrumenter og infotainmentsystem. Med overlegen aerodynamikk, en blanding av lette materialer og bærekraftige motorløsninger, demonstrerer Monza konseptbil også glimrende effektivitet.

Opel-innovasjon – 2012 ADAM

2012 ADAM

Opel ADAM har imponerende dynamikk og en uendelig personlighet, og under bilutstillingen i Paris i 2012 (Paris Motor Show) viste den seg frem fra sin beste side. Den perfekte bybilen, frekk, individuell og chic, og alltid i samspill med kreativiteten.

Opel-innovasjon – 2012 Mokka

2012 Mokka

Med utseende til en SUV, bare gjort mindre, mer økonomisk og mer praktisk. Opel Mokka la grunnlaget for en ny klasse innen bilkjøring uansett hvor du måtte ønske å dra. Den perfekte landeveisbilen for byen, eller den perfekte bybilen for landeveien? Uansett, dette er en vinner helt fra starten.

Opel Innovation – 2010 GTC Paris

2010 GTC Paris

Konseptet ble presentert på bilutstillingen i Paris og er bygget for å uttrykke den mest emosjonelle siden av merkevaren Opel. Tredørsmodellen er ren, men sporty, enkel, men uttrykksfull og samtidig dristig og symboliserende. Den er i tråd med Opels DNA og en oppnåelig drømmebil, utviklet for å presentere et forbedret varemerke.

Opel Innovation – 2010 Flextreme GT/E

2010 Flextreme GT/E

Opel Flextreme GT/E-konseptet visualiserer kvalitetene som vil kjennetegne det forbedrede Opel-merket: Høy emosjonell appell, effektiv miljøinnsats og uttrykksfull design – konstruert med tysk presisjon.

Designmilepæler – 2010 Meriva

2010 Meriva

Meriva viderefører Opels prisbelønte designspråk – kunstneriske former møter tysk presisjon – som med stor suksess ble innført på Insignia i 2008 og Astra i fjor. I tillegg til et uttrykksfullt utseende byr Meriva på innovative funksjoner – for eksempel baksetesystemet FlexSpace® , bakhengslede FlexDoors® og det tilpasningsdyktige kupé-oppbevaringssystemet FlexRail® – noe som gjør Meriva til bransjens klare ener når det gjelder fleksibilitet.

Designmilepæler – 2009 Nye Astra

2009 Astra

Opel Astra fører sin egen tolkning av merkets prisvinnende designspråk inn i kompaktklassen. Den sterke coupé-lignende silhuetten og elegante detaljer gir bilen et friskt og sporty utseende. Elegante proporsjoner gir den en kraftig førerhussilhuett med bratt frontrute og hellende bakre taklinje, som gjør den tradisjonelle 5-dørsfasongen mer spennende visuelt sett.

Designmilepæler – 2008 Insignia

2008 Insignia

Opels nye toppmodell, Insignia, blir lasert på London International Motor Show. Med sin banebrytende design og sofistikerte teknologi tar Insignia et kvantesprang mot en fornyelse av merket. Takket være stilen og de nye elementene, sikkerheten og komforten, blir den raskt kåret til Årets bil 2009. Insignia tar i bruk det nye designspråket "kunstneriske former møter tysk presisjon".

Designmilepæler – 2007 Flextreme

2007 Flextreme

Konseptbilen Flextreme er den første som tar i bruk GM og Opels banebrytende elektriske fremdriftssystem E-Flex. Den tar også det nye designspråket som debuterte i GTC Coupé et skritt videre. Med bakhengslede bakdører som gir enkel tilgang til interiøret, et stort, gjennomsiktig tak og to baklukedører som åpnes fra siden og svinger oppover som en måkevinge, ivaretar konseptbilen Opels tradisjon med fleksibilitet og praktiske konsepter.

Designmilepæler – 1999 Zafira

1999 Zafira

Hemmeligheten heter Flex7. Med dette eksklusive systemet er det mulig å forandre Zafira fra en 2-seter til en 7-seter (og motsatt) på et øyeblikk, uten at du må demontere eller fjerne noen seter. Fra og med Zafira har Opel bestemt at fleksibilitet i interiøret skal være et viktig kjennetegn i utformingen av alle bilene.

Designmilepæler – 1994 Tigra

1994 Tigra

Den sporty coupé-bilen Opel Tigra gjør sin debut. Tigra er basert på konseptbilen med samme navn og bygget på plattformen til andre generasjons Opel Corsa B. Opel Tigra Twin Top blir Årets cabriolet 2004 i Genève.

Designmilepæler – 1993 Corsa

1993 Corsa

I 1993 blir Corsa B introdusert, og den blir raskt en av Opels mest suksessrike modeller over hele verden. Stilfull design og et romslig indre kombineres perfekt med kjøreøkonomi.

Designmilepæler – 1989 Calibra

1989 Calibra

Opel skaper furore på Frankfurt Motor Show i 1989 med en ren, elegant design og luftmotstandskoeffisient på 0,26; den beste i verden. Slank og flott, men også smart og romslig nok til fire voksne og deres bagasje. Flott design og funksjonalitet i skjønn forening, det blir nøkkelen til den store suksessen, og for Opel i de følgende årene.

Designmilepæler – 1968 GT

1968 GT

Etter suksessen med Experimental GT bestemmer Opel seg for å produsere bilen med karosseribunnen fra neste generasjons Kadett. I 1968 ble Opel GT den første europeiske konseptbilen som nådde produksjon i full skala.

Designmilepæler – 1966 Kadett B Coupe

1966 Kadett B Coupe

Bilen var inspirert av fastback-modellene som var så populære i USA, og ble raskt en av Opels mest vellykkede biler i form av salg. Det ble eksportert til 120 land over hele verden, inkludert USA.