Previous
  • KONTAKT & FAQ

    Finner du ikke svar på dine spørsmål i FAQ? Du trenger hjelp, eller er på jakt etter mer informasjon? Ikke nøl med å ta kontakt med oss, vi hjelper deg mer enn gjerne.

     

     

    Ring Opel OnStar

    +47 800 58 217

     

     

     

    Skriv til oss

    onstar.europe@onstar.com

Next

OPEL ONSTAR FAQ

FAQ-SEKSJON


Generelt

Når er biler med OnStar tilgjengelig?

OnStar vil være tilgjengelig i våre personbiler fra og med årsmodell 2017.

Hvilke biler vil være utstyrt med OnStar?

OnStar er tilgjengelig på tvers av vårt utvalg av personbiler fra ADAM til Insignia.

Hvordan får jeg OnStar?

OnStar vil være standard for INNOVATION OG PREMIUM, og kommer som tilleggsutstyr på EDITION. Vennligst se bil-konfiguratoren for spesifikk tilgjengelighet. Når du kjøper din nye Opel, vil forhandleren forklare hvordan du får OnStar, og aktivere tjenestene på nettet.

Hvordan kommer jeg i gang med å bruke OnStar?

Når du kjøper en bil utstyrt med Opel OnStar, må du registrere og aktivere OnStar for at det skal fungere. Du vil motta en e-post fra Opel - bare klikk på linken for å fullføre aktiveringen. Hvis du har kjøpt en tidligere eid OnStar utstyrt bil, trykker du bare på serviceknappen for å snakke med en OnStar-rådgiver for å sette opp din egen OnStar-konto. Hvis du har andre spørsmål, trykker du enkelt på serviceknappen for å snakke med en OnStar-rådgiver.

Hvordan får jeg tilgang til OnStar-kontoen min?

Når kontoen er satt opp, vil du kunne få tilgang til OnStar-kontoen din via myOpel.

Er alle tjenester tilgjengelig på alle biler?

Det kanskje noen tjenester som ikke er tilgjengelige på enkelte bil-modeller, se "Modellspesifikasjoner" for flere detaljer

Kan jeg ha OnStar i min nåværende bil?

OnStar er kun tilgjengelig i Opels nye modeller og kan bestilles for de fleste MY17 biler. OnStar kan ikke ettermonteres på eksisterende biler.

Kan jeg få OnStar i andre bilmerker?

OnStar er en unik tjeneste som bare er tilgjengelig i Opel-biler

Hvordan kan jeg si opp abonnementet mitt?

Du kan slutte å motta OnStar-tjenester når som helst, selv om vi naturligvis ikke håer det er tilfelle. Du kan gå på nettet til din OnStar-konto og slette den, eller du kan trykke på OnStar-serviceknappen i bilen og snakke med en rådgiver som kan hjelpe deg.

Vil Opel OnStar jobbe når jeg reiser utenlands?

Ja, OnStar-tjenester er tilgjengelige over hele Europa. Wi-Fi-tilkobling kan variere fra land til land. Se listen over landene under «Hvordan få OnStar" -delen som viser hvor OnStar-tjenester og dataroaming er tilgjengelig.

Får forsikringsselskapet mitt mine data?

Ingen forsikringsselskapet vil bli gitt noe informasjon. Dine data vil ikke bli delt med noen tredjepart, med mindre du ber oss om å gjøre det

Hvilke språk vil man kunne kommunisere med OnStar-rådgivene på?

OnStar vil være tilgjengelig på 20 språk: Engelsk, fransk, tysk, spansk, italiensk, nederlandsk, polsk, portugisisk, bulgarsk, tsjekkisk, dansk, finsk, gresk, ungarsk, norsk, rumensk, russisk, slovakisk, slovensk, og svensk.

Hvordan velger jeg mitt foretrukket språk?

Din OnStar-konto vil bli satt til det språket du velger når du registrerer deg. Til enhver tid kan du endre språket på kontoen din ved å gå til "Min profil".
Du kan også til enhver tid endre språket i infotainmentsystemet, som vil endre språket OnStar-rådgiveren kommuniserer til deg på (se språkene i spørsmålet ovenfor). Hvis du har valgt et annet språk enn fra listen over, vil du bli koblet til en engelsktalende rådgiver.

Kan jeg prøve Opel OnStar helt gratis?

Ja, for hver nye bil kjøpt med OnStar, vil det være en gratis 12 måneders prøveperiode av OnStar-tjenester.

Når du kjører i et annet land, vil OnStar belaste meg med ekstra kostnader når du ringer en OnStar-rådgiver?

Når du er i bilen, vil du ikke bli belastet når du kontakter en rådgiver gjennom OnStar-systemet.

Når vil min 12 måneders prøveperiode for OnStar-tjenester starte?

Din 12 måneders gratis prøveperiode (unntatt Wifi datapakken) starter ved bilens registreringsdato, samme dag som nyebilgarantien din.


Priser

Må jeg betale for OnStar-tjenestene?

Når du kjøper en bil med OnStar, må du registrere for OnStar-tjenester og da vil du aktivere din gratis 12 måneders prøveperiode (unntatt Wi-Fi datapakke ). Etter prøveperioden , må du abonnere på OnStar. Vennligst se "etter min prøveperiode " for mer informasjon.

Kan jeg prøve Opel OnStar helt gratis?

Ja, for hver nye bil kjøpt med OnStar, vil det være en gratis 12 måneders prøveperiode av OnStar-tjenester.

Når vil min 12 måneders prøveperiode for OnStar-tjenester starte?

Din 12 måneders gratis prøveperiode (unntatt Wifi datapakken) starter ved bilens registreringsdato, samme dag som nyebilgarantien din.

Hvor mye vil OnStar koste etter de første 12 månedene?

Etter ett års gratis prøveperiode, vil en videreføring av abonnementet til OnStar (ekskludert Wi-Fi datapakke) være mot en kostnad.  Datapakkene til Wi-Fi vil komme som en tilleggskostnad – når det etter hvert blir tilgjengelig. Du kan velge ulike abonnementspakker:


Abonnementspriser inkl. mva.                 NOK

Månedlig 109,50:-

1 år 1095:-

2 år 2145:-

3 år 3195:-

4 år 4245:-

5 år 5295:-

Hvor mye koster det å ringe OnStar fra bilen?

Du kan ta kontakt med OnStar så ofte som du ønsker. Det er ingen ekstra kostnader ved å ringe dit gjentatte ganger fra bilen.

Når du kjører i et annet land, vil OnStar belaste meg med ekstra kostnader når du ringer en OnStar rådgiver?

Når du er i bilen, vil du ikke bli belastet når du kontakter en rådgiver gjennom OnStar-systemet.


Nødssitusjon

Hva om jeg trykker på den røde SOS-knappen utilsiktet?

Noen ganger kan dette skje, og det er ikke noe problem. Når du først er koblet til en OnStar-rådgiver vil vi bare sjekke om det er noe annet vi kan hjelpe med.

Hva skjer hvis jeg har en ulykke på et sted hvor det er dårlig mottak eller ingen mobildekning er tilgjengelig?

Onstar kommer med en kraftig antenne på taket, som gir et sterkere signal i forhold til mobiltelefonen din. Dette gjelder selv om du er i et område med dårlig dekning. Er det derimot ingen dekning tilgjengelige, vil OnStar-tjenester kanskje ikke være tilgjengelige.

Kan jeg bruke min egen veihjelp-leverandør via OnStar?

Med OnStar, gir vi våre kunder tilgang til et førsteklasses veihjelpssystem, Opel Assistanse. Vi er i stand til å gi opplysninger om bilen, og i visse tilfeller hvor du befinner deg. Vi kan for øyeblikket ikke tilby den samme tjenesten sammen med andre veihjelp-leverandører.

Hvordan fungerer Opel Assistanse?

OnStar gir Veihjelp-støtte. Dersom bilen din er innenfor dekningsperioden for Opel Assistanse (veihjelpsprogrammet til Opel), vil OnStar skaffe profesjonell bilberging direkte til din plassering. Hvis du er utenfor Opel dekningsperioden, vil bilbergingen være mot en kostnad.

Med hvilke kriser kan OnStar hjelpe meg?

OnStar kan hjelpe deg med alle tenkelige kriser i bilen. Enten du har en ulykke, et medisinsk nødstilfelle eller du ser en ulykke på veien som du ønsker å varsle til nødetatene. Bare trykk på den røde SOS-knappen, og vi kan hjelpe.

Er OnStar kun tilgjengelig i nødsituasjoner?

Nei, OnStar kan gi mange flere funksjoner enn hjelp i en nødssituasjon. Du kan ta kontakt med OnStar via den blå serviceknappen i bilen, eller  via myOpel appen. Hvis du trenger adressen til den nye restauranten, du ønsker å sjekke varsellampen på bilen din, eller hvis du har glemt å låse bilen - vi er der for å hjelpe deg 24/7, 365 dager i året.

Vil OnStar alltid fungere?

OnStar tjenester er avhengige av trådløse kommunikasjonsnett og satellitt posisjoneringssystemer. Den store antennen på taket som kommer med OnStar, gir et sterkere signal i forhold til en mobiltelefon, noe som bidrar til OnStar å holde bedre forbindelser til deg og bilen din. Dette gjelder også selv om du er i et område med dårlig mobildekning. I svært fjernliggende områder kan det være at OnStar-tjenestene ikke får inn signaler, noe som vil hindre dem fra å gjøre arbeidet sitt.


App till smarttelefon

For hvilke mobilenheter er myOpel-appen tilgjengelig?

myOpel-appen vil være tilgjengelig for Android og iOS mobilenheter.

Hvordan kan jeg laste ned og installere myOpel-appen?

Den myOpel appen er tilgjengelig for nedlasting fra Google Play Store og Apple AppStore.


Assistanse ved stjålet bil

Hvem har tillatelse til å blokkere tenningen ved fjernstyring?

Når bilen har blitt rapportert som stjålet, kan en OnStar-rådgiver blokkere tenningen med fjernstyring, for å hindre at bilen starter på igjen.


Bil-diagnose

Jeg kan se et varsellys i bilen min. Kan Opel OnStar hjelpe meg å forstå hva det betyr, og gi råd om nødvendige tiltak?

Ja. Du kan trykke på serviceknappen når som helst og en OnStar-rådgiver kan kjøre en grundig diagnostisk sjekk av bilens sentrale systemer, selv under kjøring.


Nedlasting av destinasjon

Min Opel er ikke utstyrt med et originalt navigasjonssystem, kan jeg fortsatt bruke nedlasting av destinasjon via OnStar?

Nei. Nedlasting av destinasjon krever et integrert Opel navigasjonssystem, og relevant kartdata.

Hvordan fungerer nedlasting av destinasjoner?

Trykk på serviceknappen og be om adressen til ønsket destinasjon. Rådgiveren sender adressen til det integrerte Navi-systemet. Etter rådgiveren avslutter samtalen, vil adressen være synlig på navigasjonssystemet. Velg den tilsendte adressen og systemet vise deg ruten.


Sikkerhet og personvern

Hvilke (personlig) data deles med OnStar, og for hvilke formål?

Opel OnStar vil bare samle inn personopplysninger for å identifisere deg eller for å kunne tilby deg tjenestene du abonnerer på.

Kan jeg forhindre Opel OnStar fra å bruke mine data?

OnStar vil ikke videresende data til noen tredjepart uten ditt samtykke.

Hva med at OnStar kan spore meg og vite hvor jeg befinner meg?

Opel OnStar sporer deg ikke. Du er i kontroll over når OnStar skal bruker din posisjon. Privat-knappen lar deg skjule din posisjon til enhver tid. Hvis du ombestemmer deg, kan du trykke på privat-knappen igjen for å avsløre din posisjon for Opel OnStar. Det er kun i nødstilfeller at dette vil bli overstyrt, for å beskytte ditt liv.

Hvilke data samles inn?

OnStar samler bare data som du deler med oss, for å kunne tilby OnStar-tjenestene du abonnerer på. Kundeinformasjon - som navn, adresse, e-post samles inn, i tillegg til sikkerhetsinformasjon som PIN og kontakinfo til evt. pårørende (i tilfelle du ønsker vi skal kontakte noen hvis du havner i en nødsituasjon). Kjøretøydata samles også inn for å for eksempel kunne gi deg: kilometerteller , kjørelengde , dekktrykk, olje-liv, drivstoffnivå og diagnostikk. Data om plassering av bilen sin samles også inn - for å kunne gi nedlasting av destinasjon, assistanse ved stjålt bil og info til eventuelle nødetater.

Kan jeg bestemme hvilke data som samles inn?

Ja, du kan. Vi vil be deg om å gi noe grunnleggende kundeinformasjon når du registrerer deg, slik at vi lovlig kan levere OnStar-tjenester. Du ønsker kanskje å dele flere data utover det, f.eks kontaktinfo til nærmeste pårørende i evt. nødstilfeller. Dette kan du dele direkte ved registrering eller på et senere tidspunkt om ønskelig.

Hvordan vet jeg hvilke data som samles inn av OnStar?

Når du registrerer deg for Opel OnStar vil vi gi detaljert informasjon om hvilke data som samles inn, og hva det brukes til.

Hvordan vil disse dataene brukes?

All data Opel OnStar samler inn, vil kun bli brukt for å kunne gi deg de tjenestene du abbonerer på. Vi vil aldri videresende data for bruk av en tredjepart, uten ditt samtykke

Blir dataene overført til andre land?

Alle OnStar-data vil bli lagret på våre servere i Tyskland, og vil forbli i Europa. Noe av  den generelle kundedataen du har oppgitt kan, om nødvendig, bli overført via servere i USA, for eksempel for fakturering og betalingsbehandlingsformål. For detaljer vennligst se vår personvernerklæring.


Etter prøveperioden

Hvordan kjøper jeg tjenester og data etter den kostnadsfrie prøveperioden er over?

Gå til "Etter prøveperioden" for mer informasjon.


Close

Dette nettstedet drives av Adam Opel AG (“Opel”) og ligger på en server eiet av General Motors Holdings LLC (Michigan, USA). Øvrige mikronettsteder driftes av Adam Opel AG og ligger på server i Europa. Adam Opel AG er lokalisert i Tyskland, Bahnhofsplatz, 65423, Rüsselsheim.

 

Vennligst les nøy gjennom våre vilkår før du bruker nettsiden. Ved bruk av nettsiden indikerer at du aksepterer disse vilkårene uavhengig av hvorvidt du ønsker å registrere deg hos Opel. Hvis du ikke aksepterer våre vilkår, ber vi deg om å ikke benytte vår nettside.

Nettsidens vilkår og betingelser

1. Åndsprodukt

 

Alt materiale på nettstedet er Opels åndsprodukt. Materiale kan ikke kopieres eller reproduseres, med unntak når det er nødvendig å vise innholdet online. Imidlertid kan du skrive ut fullstendige sider av nettstedet til eget bruk basert på følgende:

 

(a) ingen dokumenter eller grafikkelementer på nettstedet skal på noen som helst måte modifiseres
(b) ingen grafikkelementer på nettstedet brukes uavhengig av korresponderende tekst; og
(c) Opels opphavsrett og varemerke eller andre merknader vises på alle kopiene.

 

Uavhengig av det ovenfor generelt nevnte, kan Opel fra tid til annen gi deg muligheten til å laste ned bakgrunnsbilde, skjermsparere samt andre nyttige ting fra nettstedet. Slike nedlastninger er dekket av disse vilkårene.


Enhver bruk av disse utdragene fra nettstedet som ikke er i samsvar med vilkårene, er forbudt. Materialet på nettstedet er nøye gjennomgått og testet på alle nivåer av produksjonen. Opel anbefaler deg uansett å kjøre en viruskontroll før bruk. Opel anbefaler deg også å bruke oppdatert antivirus programvare.

 

2. Lenke til nettstedet

 

Hvis du ønsker å gi en lenke til nettstedet, må dette gjøres til Opels hjemmeside.

 

3. Tilgang på tjenester

 

Opel gjør sitt ytterste for å sørge for at nettstedet er tilgjengelig hele døgnet. Opel er imidlertid ikke ansvarlig hvis nettstedet av en eller annen grunn ikke er tilgjengelig til enhver tid eller i en viss periode.

 

Tilgang til nettstedet kan oppheves midlertidig og uten varsel ved systemfeil, vedlikehold eller reparasjoner, eller på grunn av forhold som Opel ikke har kontroll over.

 

4. Besøkendes materiale og opptreden

 

Med unntak av personlig identifiserbar informasjon som er dekket av Opels personvernerklæring nedenfor, skal ethvert materiale du overfører eller legger ut på nettstedet betraktes som ikke-konfidensielt og ikke-proprietært. Opel har ingen forpliktelse med hensyn til slikt materiale. Opel og dets representanter kan fritt kopiere, dele, distribuere, inkorporere og på annet vis bruke slikt materiale og opplysninger, bilder, lyder, tekst og andre ting som omfattes av dette til ethvert formål.

Det er forbudt å poste eller overføre til eller fra nettstedet ethvert materiale:

 

(a) som er truende, ærekrenkende, uanstendig, usømmelig, opprørsk, støtende, pornografisk, misbrukende, ansvarlig for å fremprovosere rasisme, diskriminerende, skandaløst, opphissende, blasfemisk, brudd på fortrolighet, brudd på personvern eller som kan føre til ergrelse eller ulemper; eller
(b) der du ikke har anskaffet alle nødvendige lisenser og/eller godkjennelser; eller
(c) som utgjør eller oppfordrer til opptreden som ville være en kriminell handling, skaper sivilrettslig ansvar, eller som ellers er i strid med loven eller som krenker en tredjeparts rettigheter, i et hvilket som helst land i verden; eller
(d) som teknisk sett er skadelig (inkludert, men ikke begrenset til, virus, logiske bomber, trojanske hester, ormer, skadelige komponenter, ødelagte data eller annen ondsinnet programvare eller skadelige data).

 

Du skal ikke misbruke nettstedet på noen som helst måte (inkludert, men ikke begrenset til, hacking).
Opel skal fullt ut samarbeide med enhver juridisk instans eller rett som pålegger, ber om eller pålegger Opel å dele identiteten eller å spore opp enhver som legger ut materiale som er omfattet av punkt 4.

 

5. Nøyaktighet i opplysninger

 

Opplysningene på dette nettstedet er beregnet på Opel-kunder. Opel vil gjøre sitt beste for å sikre at innholdet på nettstedet er nøyaktig og ajourført. Som en naturlig følge av antall kjøretøy på lager og endringer implementert i kjøretøyenes spesifikasjoner under årlige oppdateringer osv., kan det være avvik fra antall produkter vist på nettstedet sammenlignet med nyeste produktspesifikasjon. Noe av det beskrevne eller viste utstyret kan være tilgjengelig bare i visse land eller til ekstra kostnad. Kunder anbefales å kontrollere eventuelle spesialfunksjoner på kjøretøyet med forhandler på bestillingstidspunktet. Opel forbeholder seg retten til når som helst å endre produktspesifikasjonene. Opel påtar seg ikke ansvar for krav eller tap som måtte følge av at innholdet på nettstedet er blitt brukt.

 

Ytringer på nettstedet kan ikke brukes i andre sammenhenger, og materialet på nettstedet er gitt i nåværende stand, uten betingelser, garantier eller andre vilkår. Som en følge av dette tilbyr Opel nettstedet på det grunnlag at Opel, i den grad loven tillater, utelukker alle fremstillinger, garantier og betingelser eller andre vilkår (inkludert, men ikke begrenset til, betingelser regulert ved lov) som, uaktet disse vilkårene, kan påvirke nettstedet.

 

6. Ansvar

 

Opel og dets ledende ansatte, styremedlemmer, ansatte eller forhandlere fraskriver seg ethvert ansvar for ethvert beløp eller annen type tap eller skade som påføres deg eller en tredjepart (inkludert, men ikke begrenset til ethvert direkte tap, indirekte tap, tap knyttet til straffbare forhold eller følgeskader, eller tap av inntekt, overskudd, goodwill, data, kontrakter, penger, eller tap eller skade som følge av eller i forbindelse med avbrudd i forretningsvirksomhet), enten dette er en skadevoldende handling (inkludert, men ikke begrenset til, forsømmelse av kontrakt eller annet) som på en eller annen måte er knyttet til nettstedet eller i forbindelse med bruk, manglende evne til å bruke eller som følge av bruk av nettstedet, ethvert nettsted eller materialet på et nettsted knyttet til dette nettstedet, inkludert, men ikke begrenset til, tap eller skade som følge av virus om som kan infisere datamaskinutstyr, programvare, data eller annen eiendom på grunn av din tilgang, bruk av eller surfing på nettstedet, eller på grunn av nedlasting av materiale fra nettstedet eller andre nettsteder koblet til dette nettstedet. Ingen av disse vilkårene ekskluderer eller begrenser Opels ansvar for:

 

(a) død eller personskade som følge av forsømmelse fra Opels side;

(b) svindel eller villedende opplysninger;

(c) ethvert ansvar som ikke kan fraskrives eller begrenses under gjeldende lov.

 

7. Lovvalg og verneting


Enhver konflikt som oppstår i forbindelse med dette nettstedet skal avgjøres i henhold til av domstolene og i henhold til tysk lov det landet der Opels nasjonale salgsavdeling er etablert domstolene i Frankfurt am Main, Tyskland.