Previous
Next
  • GT CONCEPT
    DESIGNET FOR Å VEKKE FØLELSER

    Den tar Opels skulpturelle design til neste nivå, ved å være renset for alt som forstyrrer de rene formene. GT Concept har ingen dørhåndtak, ingen utvendige sidespeil eller vindusviskere.

  • CROSSING RED LINES.

    Opel var den første bilprodusenten til å demonstrere sin innovative kraft med en konseptbil som hadde blitt skapt i sitt særegne design. "I tillegg til å ha et fantastisk utseende, ble Opel sportsbil primært designet for å imponere med avanserte aerodynamikk ," forklarer Erhard Schnell, GT designer på den tiden. Selv frontlyktene ble innhyllet for å redusere luftmotstanden.

  • PIONERÅND.

    Det lange panseret, fravær av bagasjelokk, de doble eksosrørene og navnet henviser til den opprinnelige Experimental GT 1965. Utover dette, er det ikke så mye ved GT Concept som minner om fortiden.

  • EN EKTE SPORTSBIL

    Motoren sitter foran føreren, men samtidig så langt bak og lavt nede som mulig, for å sørge for optimal vektbalanse.

  • INNVENDIG I OPEL GT CONCEPT

    En av de viktigste nyskapningene er de store dørene, der de integrerte sidevinduene har en sømløs overgang fra glass til lakkerte flater. Både fører og passasjer kan sette seg inn i en overraskende romslig kabin som åpenbarer seg ved å trykke på den trykkfølsomme flaten, som er integrert i den røde linjen som følger taket.

Previous
Next
  • REN ADRENALIN.

    La OpelGT Concept aktivere alle dine sanser. Dette er mer enn et normalt interiør på en sportsbil. Dette er starten på fremtiden - som bringer mann og maskin sammen.

  • INGEN FORSTYRRELSER

    Opplev roen i kabinen til OpelGT Concept. Stilrent aluminumsdesign og røde detaljer gir et løfte om framtiden.

  • BLI ETT MED BILEN

    Tilslutt deg det stilrene og funksjonelle designet, og la GT Concept lære dine preferanser å kjenne, slik at du kan få mest mulig ut av kjøreturen.

  • "YOUR GUARDIAN ANGEL"

    GT Concept er utstyrt med en rekke utvendige kameraer, disse fungerer som "your guardian angel". Enten du har høy fart eller når du kjører under vanskelige forhold, vil GT Concept følge med på hver bevegelse.

  • HVER DETALJ TELLER

    De iøynefallende røde hjulene på Opel GT Concept, reflekteres i de røde sete- beltesnellene. Design for følelser blir kunst i bevegelse.

Previous
Next
Previous
  • mobile

    EXPERIMENTAL GT

    Visjon
    GT Experimental, avduket under IAA i 1965, ble en ordentlig suksess. Kun 3 år senere ble konseptet virkelighet. Bilen ble den første europeiske konseptbilen som ble til en serieproduksjon. Den satt standarden for resten av industien, før andre europeiske produsenter fulgte Opel til å utvikle og presentere sine egne konseptbiler.

  • mobile

    EXPERIMENTAL GT

    Teknologi
    Opel var den første bilprodusenten til å demonstrere sin innovative kraft med en konseptbil som hadde blitt bygget i sitt særegne design. "Foruten å ha et fantastisk design, ble Opel sportsbil primært designet for å imponere med avanserte aerodynamikk," forklarer Erhard Schnell, GT-designer på den tiden. Selv frontlyktene ble konstruert for å redusere luftmotstanden.

  • mobile

    EXPERIMENTAL GT

    Utvendig
    Det utvendige designet kalles ofte "Coke Bottle Shape". Slank front med innfelte frontlykter frontlykter, skarpe linjer og runde baklys ble noen av GT Experimentals høydepunkter, og som gjorde bilen til et design-ikon på den tiden.

  • mobile

    EXPERIMENTAL GT

    Interiør
    Cockpiten var funksjonell og uvanlig romslig med instrumenter plassert i et stilfullt dashbord med vippebrytere og sportsratt.

Next
Previous
  • VISJON

  • TEKNOLOGI

  • UTVENDIG

  • INTERIØR

Next
Previous
  • mobile

    OPEL GT2

    Visjon
    Opel GT2 overrasket publikum på IAA i 1975 med sin futuristiske kileform og skyvedører. Den annonserte en ny tid for konseptbiler med større effektivitet - i drivstofforbruk og aerodynamikk. Samtidig begynte kundenes krav til sikkerhet og komfort å vokse. Opels overbevisende svar på disse trendene var GT2.

  • mobile

    OPEL GT2

    Teknologi
    Den aerodynamisk optimalisert designet av Opel GT2 garanterte lavt forbruk, best ytelse og komfort. Dens luftmotstandskoeffisient var 0,326, så mye som 16,6% bedre enn den flotte, aerodynamiske Experimental GT.

  • mobile

    OPEL GT2

    Utvendig
    Opel GT2 gjør en veldig futuristisk inntrykk med sin elegante kileform og innfelte frontlykter. Funksjonen som fanget mest interesse var de iøynefallende skyvedørene uten synlige skinner. Åpningsmekanismen ble plassert i bakspeilet.

  • mobile

    OPEL GT2

    Interiør
    Interiøret var også forut for sin tid: ventilerte seter og for første gang digitale instrumenter i stedet for konvensjonelle instrumenter, samt en innebygd datamaskin. GT2 Opel Design ga en forsmak på hvordan bilproduksjonen i fremtiden ville bli.

Next
Previous
  • VISJON

  • TEKNOLOGI

  • UTVENDIG

  • INTERIØR

Next